Zadania badawcze – Wydział Matematyczno – Fizyczno – Techniczny
Zadania badawcze w ramach działalności statutowej w 2018 r.
1. | Badania nad literaturą polską i europejską (X – XXI w.). |
2. | Działalność wspomagająca badania (DWB – organizacja konferencji). |
3. | Dziedzictwo kulturowe, religijne, mitologiczne w języku i literaturze. |
4. | Komunikacja społeczna w XX i XXI wieku: aspekty językowe, socjokulutowe, medioznawcze, polityczne i prawne. |
5. | Dydaktyka i wychowanie w szkole podstawowej, średniej i akademickiej. Wpływ nowych mediów na proces dydaktyczny. |
6. | Rola pytania w procesie nauczania matematyki Określenie wpływu otwartych pytań na efektywność procesu nauczania matematyki |
7. | Analiza możliwości pozyskania energii ze źródeł odnawialnych w Polsce. |
8. | Badanie procesów tworzenia i ewolucji dalekozasięgowego oddziaływania elektrycznego w roztworach stałych o strukturze perowskitu. |
9. | Badanie procesu uczenia się fizyki poprzez monitorowanie parametrów biofizycznych uczniów oraz studentów w trakcie rozwiązywania zadań. |
10. | Badanie układów mechatronicznych przy zastosowaniu algorytmów ewolucyjnych. |
11. | Badanie właściwości fizycznych wybranych multiferroików. |
12. | Badanie właściwości mikrostrukturalnych, elektrycznych i termodynamicznych ferroelektrycznych monokryształów i polikryształów. |
13. | Badanie wpływu domieszek na właściwości fizyczne i elektryczne wybranych materiałów ferroelektrycznych |
14. | Ewolucja fluxionów w zakrzywionych złączach Josephsona. |
15. | Eyetrackingowa weryfikacja efektywności dydaktycznej metod nauczania algorytmiki. |
16. | Fizyka i matematyka komputerów kwantowych |
17. | Luki kompetencyjne przyszłych nauczycieli matematyki w szkole ponadpodstawowej |
18. | Metody inteligencji obliczeniowej w analizie dużych danych oraz obrazów |
19. | Metody zabezpieczenia bezpieczeństwa systemów informacyjnych |
20. | Modele wizualne w nauczaniu rachunku prawdopodobieństwa |
21. | Nierówności funkcyjne i stabilność równań funkcyjnych. |
22. | Obliczenia równoległe w zastosowaniu do opisu mechanizmu produkcji cząstek |
23. | Oddziaływanie drgań powierzchniowych wywołanych wstrząsami górniczymi na budynki. |
24. | Problem „skoku edukacyjnego” – matematyczne kształcenie uczniów w kontekście reformy obniżenia wieku szkolnego. |
25. | Procesy nietacjonarne w gwiazdach i ich otoczeniu obserwowane na drodze fotometrycznej. |
26. | Rola podstawień izowalentnych na sekwencję i dynamikę przemian fazowych a antyferroelektrycznych kryształach o strukturze perowskitu ABO3. |
27. | Rozwój teoretycznych metod opisu struktury atomów wieloelektronowych i wyznaczanie ich charakterystyk promienistych. |
28. | Równania różniczkowe z nietrywialną symetrią. |
29. | Spektroskopia moessbauerowska w badaniach fazy skondensowanej |
30. | Stopy magnezu przerabiane metodą ECAP na bioabsorbowalne implanty |
31. | Symulacje komputerowe w mechanice kompozytów. |
32. | Technika eye trackingowa w procesie analizy i oceny kompetencji wizualnych |
33. | Teoretyczne i eksperymentalne badanie dynamiki sieci i właściwości mechanicznych wybranych układów d- i f-elektronowych |
34. | Teoria iteracji i równań z nią związanych. |
35. | Teoria proporcji w historii matematyki. |
36. | Własności magnetyczne i niskoenergetyczna struktura elektronowa związków metali przejściowych |
37. | Własności rozmaitości algebraicznych i ideałów jednorodnych. |
38. | Właściwości mechaniczne i tarciowo-zużyciowe stali M2 pokrytej powłoką wielowarstwową typu TiB-TiSiC-Ti |
39. | Wpływ warunków technologicznych na strukturę i właściwości ferroelektryczne, termoelektryczne i mechaniczne stałych roztworów |
40. | Wykorzystanie metod sztucznej inteligencji oraz technik uczenia maszynowego w automatycznej analizie i rozpoznawaniu wzorców. |
41. | Wytwarzanie metodą FAST/SPS i właściwości kompozytów na osnowie dwuborku tytanu |
42. | Zastosowanie nowoczesnych metod dopodnoszenia efektywności kształcenia matematycznego. |
43. | Zmienność jasności z wykorzystaniem danych naziemnych i satelitarnych |
44. | Algebraiczne i topologiczne własności rozmaitości algebraicznych |
45. | Analiza przemian fazowych kompozytów amorficznych |
46. | Analiza właściwości dynamicznych budynków o zredukowanej energochłonności |
47. | Automatyczne dowodzenie twierdzeń w geometrii elementarnej |
48. | Badanie analitycznych własności średnich |
49. | Badanie własności magnetycznych wybranych związków o strukturze perowskitu. |
50. | Badanie zastosowania antyferromagnetyków w silnym polu magnetycznym: Ho2Co17, UPd2Al3 i CeRh2Si2 |
51. | Konfiguracje pochodne konfiguracji Fermata i ich zawieranie |
52. | Luki kompetencyjne przyszłych nauczycieli matematyki w szkole podstawowej |
53. | Magnetyzm związków macierzystych nadprzewodników na bazie żelaza badany metodą spektroskopii mossbauerowskiej |
54. | Metody automatycznej segmentacji tekstur na obrazach cyfrowych, medycznych i technicznych |
55. | Minimalne projekcje uogólnione w przestrzeniach Banacha |
56. | Modyfikacja i badanie układów cienkowarstwoeych na bazie magnetytu |
57. | Procedury algorytmiczne w Geometrii Kartezjusza |
58. | Realizacja i monitorowanie parametrów chodu człowieka i implementacja automatycznego systemu jego rozpoznawania |
59. | Struktura i nadprzewodnictwo związków metali grupy 5f i (3-5)d |
60. | Sumy bazowe jako wektor cech obrazów |
61. | Teoretyczne i empiryczne uwarunkowania kompetencji kluczowych nauczyciela przedmiotów techniczno-informatycznych |
62. | Tworzenie pytań jako metoda sprzyjająca głębszemu przetwarzaniu informacji |
63. | Własciwości niskoołowiowego roztworu stałego (1-x)BaTiO3-xPb(Zn1/3Nb2/3)O3 |
64. | Własności asymptotyczne i stabilność w układach dynamicznych |
65. | Właściwości dielektryczne i termiczne bezołowiowego roztworu stałego Na0.5Bi0.5TiO3 w zależności od warunków wytwarzania |
66. | Zastosowania metod repróbkowania do określania precyzji naświetlań w radioterapii chorób rozrostowych |
67. | Zastosowanie metod inteligencji obliczeniowej w przetwarzaniu sygnałów |
68. | Zastosowanie uogólnionej metody Schwarza do obliczenia przewodności w materiale kompozytowym |